Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Öğrenci Süreci

 

 İlk Kayıt

Kayıt Koşulları: 

ÖSYM tarafından üniversitemize kayıt yaptırmaya hak kazanan öğrenciler her yıl eylül ayı  içerisinde ÖSYM tarafından belirlenen tarihler arasında üniversitemize kayıt yaptırırlar. Kayıt sürecinin düzenli yürütülebilmesi açısından her bir fakülteye ayrı olmak üzere belirlenmiş kayıt tarihleri üniversitemizin web sayfasında duyurulur. Kayıt işleminin tamamlanmasının ardından öğrenciler zorunlu yabancı dil sınavına alınırlar. (İngilizce, Almanca ve Fransızca dillerinde uygulanır) Öğrencilerin daha geniş bilgi almak için kayıt öncesinde kayıt ile ilgili mevzuatı okumaları faydalı olacaktır:

Ayrıca aşağıdaki yönetmelikten detaylı bilgi alınabilir:

İlgili Mevzuat:

Marmara Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği:

Kayıt İçin Gerekli Evraklar:

Kayıt için gerekli evraklar fakültelere göre değişiklik göstermektedir. Kayıt tarihlerinden önce üniversitemizin web sayfası takip edilerek istenilen evraklar hazırlanmalıdır. 

1)Sınav Sonuç Belgesi;

 Adayın ÖSYS sınav sonuç belgesi veya bilgisayar çıktısı

2) Mezuniyet Belgesi;

 Lise diploması veya diploma hazırlanmamış ise mezuniyet belgesi veya bu belgelerin Üniversitece onaylı örneği (başarı belgesi mezuniyet belgesi yerine geçmez).  Liseyi yurt dışında bitirenler için, ayrıca T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Denklik Belgesi)

3) Fotoğraf; 6 adet 4.5x6 cm boyutunda önden çekilmiş vesikalık fotoğraf

4) Katkı Payı Ödendi Makbuzu;

Katkı payının ödendiğine dair alınacak banka dekontu

5) MÜYÖS öğrencileri (Marmara Üniversitesi Yurt Dışından Öğrenci Seçme Sınavı);

Yabancı uyruklulardan YÖS sonuç belgesi, diploma, pasaport fotokopisi (noter onaylı),ikametgah tezkeresi veya öğrenim vizesi (noter onaylı), banka dekontu, 6 adet fotoğraf, liseyi yurtdışında bitirenler için ayrıca T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Denklik Belgesi

Uzaktan Eğitim Sistemine Kayıt

İlk Kayıt sürecini tamamladıktan sonra;

1) Bilgi Yönetim Sistemi ( bys.marmara.edu.tr )’ne girilerek ilk şifre oluşturulmadır.

2) BYS ‘ye giriş yapıldıktan sonra “Kayıt Yenileme ( Ders Seçme )” menüsünden dersleri seçip danışman onayına gönderiniz.

3) Danışman onay kısmında “ Kesin Kayıt ” olduktan sonra ve akademik takvimde belirtilen ders kayıt süresi bitimi beklenecektir. Bu tarihten sonra BYS’ den yapılacak senkronizasyon işlemi sonucunda uzem.marmara.edu.tr adresine BYS kullanıcı adı ve şifrenizle giriş yapabilirsiniz.

4) Ek kontenjanla yerleşen öğrencilerimiz bu süreci takip edip ek kontenjan ders kayıt süresi bitimini beklemelilerdir. Akabinde senkronizasyon işlemi tamamlanacaktır.

Not: BYS ‘de “Kayıt Yenileme ( Ders Seçme )” menüsünde dersleriniz aktif değilse bölümünüzün öğrenci işlerinizle irtibata geçiniz.

Bu sayfa Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından en son 26.11.2015 12:44:23 tarihinde güncellenmiştir.